Povojnica pogaca ili kornet na malo savremeniji nacin

Kod nas je obicaj da majka cija cerka rodi, treba da odnese pogacu, sir, kuvana jaja, peceno pile... i meni se ta obaveza  vrlo dopala kad sam postala baba.

I pored brojnih pogaca koje sam mesila, porodicno vece je smatralo da nema bolje od kornet pogace, pa sam ja poslusala, ali morala sam da je malo osavremenim.

Sastojci :
800 g belog mekog psenicnog brasna
40 g svezeg kvasca
1 kasicica secera
2 kasicice soli
300 ml mlakog mleka
200 ml jogurta
2 jajeta za testo i jedno za premazivanje
4 kasike ulja
Oko pola pakle margarina (maslaca) za premazivanje

Podmesiti kvasac sa kasicicom secera, mlakim mlekom i malo brasna.
Kad kvasac nadodje, zamesiti testo sa ostalim sastojcima.
Kad dobijete glatko testo, pokriti ga i ostaviti da naraste.
Kad se testo udvostruci, premesiti ga. Odvojitit jednu malu lopticu ( velicine pesnice) , za sredinu pogace.
Razviti pravougaonik i zaseci ga kao na slici.
Zaviti rolat i postaviti na sredinu tepsije ( r-28 cm).
Preostalo testo podeliti na 8 loptica. Od svake loptice razvijati krug, premazivati topljenim margarinom i stavljati jedan na drugi.
Zatim rasklagijati od njih krug precnika oko 50 cm. Iseci okolo traku sirine oko 1 cm. Ostatak kruga iseci na 8 delva.
Iseci trecinu trake. Veci deo trake urolati, pa staviti na sredinu, a manji deo na  na sastav prethodno stavljenog testa.
Od 8 isecenih trouglova urolati kifle, preseci ih na pola i poredjati u tepsiju tako da siri kraj bude prema zidu.
Pokriti pogacu da naraste i u tepsiji .
Pre pecenja premazati jajetom.

Peci na 200 stepeni oko 40-45 minuta i voditi racuna da odozgo ne preplane. Meni skoro pa da je bilo tako, kasno sam stavila papir  preko pogace u toku pecenja.
Prvu verziju moje kornet pogace mozete pogledati ovde :
http://cacinakuhinja.blogspot.rs/2014/04/kornet-pogaca.html

Prijatno vam bilo !


 

Популарни постови са овог блога

Moja Bozicna cesnica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Moja Uskrsnja Pahulja pogaca

Posna pogaca za Badnje vece

Kako najjednostavnije napraviti ukrase za slavski kolac