Domace jabukovo sirce


 Moja majka secka jabuke i sve to radi odokativno, ali ovo je originalni recept koji joj je moj muz izguglao pre nekoliko godina:

Potrebno je :
neprskane jabuke
secer

Jabuke dobro oprati, odstraniti peteljke, a zatim ih zajedno sa semenom usitniti i samleti na masini za meso. Rekoh vec da ih majka secka i ove ih godine cedili moj muz i ja, nista ne fali, godinama vec tako radi.
Ako nema dovoljno soka od njih samih, moze se na 10 kg jabuka dodati cetvrt litra prokuvane i ohladjene vode. Na ovu kolicinu dodati i 100 g secera, sve dobro izmesati, sud pokriti i ostaviti na suncu ili toplom mestu. Povremeno pogledati i promesati.
Fermentacija traje oko 25 do 30 dana, na suncu nesto krace.
Posle zavrsenog procesa, sirce se pazljivo procedi kroz gazu i sipa u ciste boce.
Ako je dobro, boja treba da je svetlo zuta. Ako zelite da uopste nema taloga (moja majka se ne trudi bas toliko :) ) , cediti prvo kroz cediljku, pa kroz sito, pa kroz viseslojnu gazu.
Ako vam se desi da usled stajanja , ( a cuva se kao i ostala zimnica), zamuti ili se pojavi talog, mozete ga ponovo procediti. Rok trajanja mu je prakticno neogranicen.
Domace jabukovo sirce je inace izvanredno zdravo...
Neko u domace sirce stavi i malo rakije, to je vasa stvar, a moja majka to ne radi, kaze da nije luda da daje pare za rakiju :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral