Bozicna pogaca

Ovo je moja ovogodisnja Bozicna pogaca. Nisam je zamisljala ovako, a kad budem umesila onakvu kakvu sam zamislila, onda cu vam reci :) U svakom slucaju, bila je i meka i ukusna.

Sastojci :
800 g brasna
450 ml mleka
40 g svezeg kvasca
100 ml ulja
2 jaja za testo i jedno za premazivanje pogace
1 kasicica secera
2 kasicice soli
oko 100 g margarina

Podmesiti kvasac u polovini mlakog mleka sa kasicicom secera i malo brasna. Kad kvasac nadodje, zamesiti testo sa ostalim sastojcima, osim margarina. Kad dobijete glatko testo, pokriti ga da naraste.
Kad testo udvostruci svoju masu, premesiti ga i podeliti na 16 loptica.
Svaku lopticu razviti u tanak krug, premazati topljenim margarinom i spajati po dve. Prvo napraviti dva puta po dve.
Jedan krug uviti u rolnu.
Rolnu staviti na drugi krug i uviti ga kao na slici.
Iseci ga na dva dela.
Staviti dobijene delove u podmazanu serpu r-22 cm na papir za pecenje. Tako uraditi i sa preostalim lopticama. Dobicete 8 dela za pogacu, u jedan staviti metalnu paru.
Pokriti serpu, da pogaca naraste. Kad naraste, premazati je umucenim jajetom.
Peci na 200 stepeni oko 40 minuta.
Ipak cu reci gde sam malo pogresila, iako je pogaca bila odlicna sto se tice ukusa.
Prvo, previse tanko sam razvijala krugove, mislim da je trebalo da budu malo deblji.
Drugo, trebala sam da pecem u malo vecoj serpi, r-24 cm , ovako mi je pogaca otisla previse uvis i malo pukla.
U svakom slucaju, uzivali smo u njoj :)









Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral