Tursija

To mi dodje, izuzev kiseljenja kupusa, jedna od zadnjih faza u spremanju zimnice ( ako mi ne padne na pamet jos nesto )  :)

U tursiju mozete stavljati razno povrce, a ja sam stavljala samo papriku i sargarepu.

Potrebno je :

10 kg paprike za tursiju

1 kg sargarepe

1 veza lisca celera

11 l vode

200-400 g soli ( ja sam stavila 200 )

200 ml esencije

2 kesice konzervansa ( 10 g )

20 g vinobrana ( ja nisam stavljala)

Paprike dobro oprati, iseci vrhove drski i redjati u bure. Pri vrhu dodati i sargarepu, sa strane uspravno, a ostaviti nekoliko komada za odozgo. Kad ste napinili bure skoro do vrha, stavite preostalu sargarepu i celerov list .

Preko stavite plasticnu resetku.

Naliv pravite u hladnoj vodi sa svim sastojcima. Dobro izmesati i naliti u bure. Po originalnom receptu, u 2 l vode od onih 11, prokuvati sve navedene sastojke i pomesati sa hladnom vodom, ali ja to ne radim, opet po savetu moje svekrve.

Kad ste zavrsili sa nalivanjem, odozgo stavite kamen ( koji ste pre toga dobro oprali ) ili jednostavno stavite neku ciniju koju ce poklopac od bureta pritisnuti , pa ce sva tursija biti u nalivu.

Protivnici upotrebe esencije mogu koristiti vinsko sirce, naravno, na 11 l vode trebalo bi oko 3 litre sirceta. Ja nisam tako spremala, ali pretpostavljam da je i ovo dobar nacin.
Uzivajte u spremanju zimnice :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca