"Srpski kavijar ", neljuti ajvar ili pekmez od paprika


Evo cime sam se juce bavila, spremala sam "slatki" ajvar, sto je retkost , jer uglavnom pravim ljuti.
Moj svekar je govorio da je neljuti ajvar isto sto i pekmez od paprika , ali ovaj sam spremala za svoju drugaricu.
Ovaj recept preporucujem onima koji ne vole ili ne smeju da jedu ljuto i beli luk.
Recept slican ovom u albumu, a pravila sam ga ovako :
30 kg paprika
400 ml ulja
100 ml vinskog sirceta
2-3 kasike secera
4 kasike soli

Znaci, klasika, jedan dan pecenje paprika i ciscenje.
Sutradan mlevenje paprike i przenje.
Ovu kolicinu paprika przila sam oko sat i po, bile su mesnate, ali prilicno vodene, pa zbog toga.
Posle 30-ak minuta vrenja dodaje se ulje, vinsko sirce prokuvano sa secerom i so.
Ajvar je gotov kad varjaca "pravi put" po dnu serpe.
Tegle koje ste drzali 30 minuta na 100 stepeni u rerni, punite vrucim ajvarom.
Tegle se otvorene ostave u rernu na 100 stepeni 30 minuta, a onda se iskljuci rerna i ostave su u njoj do sutradan da se hlade.
Treceg dana se tegle zatvaraju. Ja odozgo posipam svaku teglu sa po nekoliko mrvica konzervansa i pokrijem papirnim maramicama nakapanim sa 2-3 kapi esencije.
Onda zatvaramo tegle metalnim poklopcima i ostavljamo tamo gde nam i ostala zimnica stoji. Dobila sam 12 tegli od ove kolicine.
Uzivajte u srpskom kavijaru :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca