Pijano voce

Davno zaboravljeni rcept koji sam izgubila, pravila ga pre mnogo, mnogo godina, Ivanka mi je pomogla time sto je na netu nasla recept, a moja majka se setila naziva!


Potrebno je po 500 g crvenog voca

po 250 g secera na svakih pola kg voca

po 200 ml ruma za svaku turu voca


Ja sam pocela juce, stavila u veliku teglu 1/2 kg ociscenih jagoda, preko njih 250 g secera i casu ruma, zatim 1/2 kg ociscenih tresanja, secer i rum. Bitno je da voce ogrezne u rumu. Teglu sam povezala i ostavila u podrum.


Ovo je divno zensko pice, sluzi se krajem godine,bitno je da se sluzi zajedno sa vocem, ja sam ga obicno prvi put sluzila za svoju slavu Sv. Nikola.

Sad cekam maline, kupine, ribizle, visnje...

Moj recept je bio samo od crvenog voca, a sad cu vam preneti kopiju recepta koji je pronasla Ivanka. Ako pocnete sad, zimus cemo uzivati i u vasem posluzenju:)


"Potrebno je: 500 gr. jagoda, 500 gr. malina, 500 gr. visanja, 500 gr. crvenih i crnih ribizli, 500 gr. kajsija i bresaka, 500 gr. sljiva, 500 gr. ananasa i dinje, 500 gr. krusaka 1,75 gr. secera, 3 l. ruma.

Priprema: 500 gr. jagoda dobro oprati, odstraniti im peteljke i pazljivo ih osusiti. Posuti ih sa 250 gr. secera i ostaviti da odstoje oko 1 sat. Zatim ih redjati u rum-lonac (za to je najpogodniji lonac od keramike sa poklopcem koji moze prihvatiti kolicinu od oko 5 litara). Sada preko tih jagoda sipati 7 dcl. ruma (54%) koji treba bar za prst da pokrije jagode. Eventualno se mogu opteretiti tanjirom odgovrajuce velicine. Lonac poklopiti i ostaviti na hladnom i tamnom mestu. Tokom leta, kako prispevaju, slede ostali vocni plodovi:

- maline (ociscene od peteljki),
- visnje i crne ribizle bez peteljki,
- kajsije i breskve (oljustene, bez kostica, isecene na polovine ili cetvrtine,
- sljive bez kostica, prepolovljene,
- kruske oljustene, ociscene od jezgra i semena i isecene na osmine.

Na svakih 500 gr. voca dodati novih 3,5 dcl. ruma i 200 do 250 gr. secera. Redovno proveravati i kontroisati da li je voce u rum-loncu prekriveno rumom. Ukoliko nije doliti potrebnu kolicinu ruma. Pazljivo promesati voce da se secer ne bi stalozio na dnu. Oko 4 sedmice posle stavljanja poslednjeg voca u lonac, usuti jos 3,5 dcl. ruma. Tada se moze dodati na sitne komade iseckan svez ananas i dinje.

Sve to treba da stoji do pred kraj godine ukoliko ne padnete u iskusenje i probajuci ne dodjete do dna lonca."


Spremajte sa uzivanjem, rezultat ce biti odlican,sto se mene tice, ovo je jedini alkohol u mom zivotu koji mi je prijao.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca