Vasina torta


Ovo je jedan starinski recept , smatra se da potice s pocetka 20-og veka. Ne pravim cesto jer moji ukucani nisu ljubitelji oraha, ali ove godine sam je spremila za Novu godinu.


Potrenno je za koru:


5 jaja

5 kasika secera

1 kasika brasna

6 kasika mlevenih oraha


Za prvi nadev :


250 ml mleka

2 kasike secera

200 g mlevenih oraha
5 zumanca

5 kasika secera

sok i kora od pomorandze

100 g cokolade za kuvanje

150 g putera


Za drugi nadev :


5 belanceta

5 kasika vode

10 kasika secera


Umutiti dobro 5 belanceta, dodati 5 kasika secera, mutiti dalje, zatim dodati 5 zumanaca, mutiti dalje da se masa izjednaci, zatim dodati jednu kasiku brasna i 6 kasika oraha. Sve izmesati, pa sipati u okrugli kalup za tortu u koji ste prethodno stavili papir za pecenje.

Rernu zagrejati na 200 stepeni, pa smanjiti na 180 ( sa ventilatorom ) i peci oko 25 minuta ili proverite sa cackalicom da li je pecena.

Zagrejati 250 ml mleka sa dve kasike secera, dodati 200 g oraha i mesati kratko vreme. Posebno umutiti 5 zumanca sa 5 kasika secera i to staviti u progladjeno mleko sa orasima i izmesati. U to dodati sok i narendanu koru od jedne pomorandze ( ne preterati sa tim, meni se to sad desilo ) i otopljenu cokoladu i lagano promesati. Na kraju dodati 150 g umucenog putera. Masu izjednaciti i premazati koru od torte.

5 kasika vode i 10 kasika secera ukuvati da dobijete sirup gusci nego za slatko, pa polagano sipati u dobro umucena 5 belanceta, neprekidno muteci. Mutiti sve dok se sam ne ohladi. Ako zurite, stavite ciniju u kojoj mutite u hladnu vodu sa ledom ( to me naucila moja prijateljica Mica ).

Ohladjenim samom premazati tortu.

Vec sam objavila da nisam majstor za dekoraciju torti, pa sam je posipala iseckanim zele trakicama.

Setite se starih torti i uzivajte u nasim starim receptima :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca