Uskrsnja činija od testa


Ako do Uskrsa napravim drsku, promenicu naziv u Uskrsnja korpa od testa, a ako ne, ostace ovako :)
Godinama gledam kako to drugi rade i razmisljam koji bi bio najlaksi nacin da i ja pokusam.
Skupila sam sve sa neta sto sam videla, a opet moram da spomenem Mubi koja na fejsu vodi grupu Ostala je samo slika, jer je ona najzasluznija sto sam se uopste usudila da pokusam.
Potrebno je :
600 g brasna
200 g soli
400 ml vode
Zamesiti testo od navedenih sastojaka. Meni je testo bilo vrlo tvrdo, bas sam se namucila sa njim, mozda je trebalo malo da odstoji ili duze da ga mesim. Kako god, testo treba da bude cvrstine kao za domace rezance ili kao kad pravite ukrase za slavski kolac.
Od testa odvojiti jedan manji deo, otprilike cetvrtinu, za drsku ako cete je praviti.
Ostatak testa sam podelila na dva dela, lakse mi je bilo da rasklagijam dve kore.
Kore iseci na trake sirine oko 1.5 cm.
Uzeti metalnu ili vatrostalnu ciniju i obloziti je alu folijom. Moja cinija je precnika 22 cm i nije mnogo duboka. Foliju namazati uljem.
Pletenje pocnite od sredine. Ja sam stavila po tri trake i pocela kao na slici.

Sad pletite dalje, sve do ivice cinije. Trake su bile dugacke oko 25-30 cm.
Isecite ove krajeve koji su visak do ivice cinije.
Sad ostaje kako ukrasiti deo pri ivici cinije. Tu moze svasta da se plete i pravi, a meni je bilo najlakse da modlom izvadim krugove i srculenca od ostatka testa ( kao sto sam videla kod Mubi ), krugove sam poredjala po ivici, srculenca iznad, a ispod njih sam prvo premazala jajetom. Zatim celo testo premazati umucenim jajetom.



 Ciniju stavite na pleh od sporeta na papir za pecenje i staviti u rernu zagrejanu na 150 stepeni.
Peci na ovoj temperaturi oko sat vremena, zatim pola sata na 180 stepeni i ako nije dobila lepu zlacanu boji, jos 15-20 minuta na 200 stepeni.
Pecenu ciniju ostaviti da se potpuno ohladi, pa je tek onda izvaditi iz kalupa i folije.


Kazu da cinija od ovakvog testa i ovako pecena, moze da traje nekoliko godina, pa, videcemo :)




Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca