U susret Vaskrsu



Evo, nalazimo se u sestoj, Cvetnoj nedelji posta, a iduca nedelja  je Strasna ili Velika nedelja.
Veliki petak je najtuzniji dan u godini, dan pomena Hristovog stradanja na krstu. To je dan kad se ne slusa muzika, nema veselja, u crkvama ne zvone zvona, vec se cuju samo klepetala.
Sto se ishrane tice, toga dana, vernici se uzdrzavaju od jela i pica, toga dana se uglavnom posti na vodi. Moj suprug tog dana nista ne jede i ne pije  vodu.
Ali ja sada ne zelim da vam “drzim slovo”, vec da podelim iskustvo  za koje smatram da mi je dar od Boga, a to je Velika Subota u Jerusalimu, u Crkvi Hristovog Groba i javljanje Svetog Ognja.
Sveti Oganj je jedno od retkih Bozjih cuda koje nam u ovo savremeno doba Bog daje da vidimo, verni da se ucvrste u veri, a neverni da poveruju.
Javlja se na Veliku  Subotu samo ispred pravoslavnog Uskrsa u Svetom Hramu Vaskrsenja Hristovog, u Presvetom grobu, posle molitve Patrijarha Jerusalimskog.
Kada se pojavi Sveti Oganj na Presvetom grobu, upale se Sveto kandilo i cetiri sveznja sveca koja drzi Patrijarh u rukama. Prvi svezanj se predaje jermenskom predstavniku, a zatim arapskom pravoslavnom svesteniku, koji dalje daje narodu. Mi smo takodje u rukama drzali sveznjeve od po 33 svece. Treci i cetvrti svezanj se daju Koptima i Sirijcima.
U prvim minutima/3-5min./, u plamenu sveca zajedno su spojene osobine bestelesne i telesne svetlosti. Zbog toga Sveti Oganj ne izaziva opekotine, ne pece coveka, ni njegovu odecu. Moj suprug, koji inace nosi bradu,  umivao se Svetim Ognjem, a ja sam ga milovala.
Naravno, kasnije moze da opece kao svaka vatra.
Sveti Oganj je dar Svetoga duha  koji se daje pravoslavnim hriscanima.
Evo jedne slike:


A sto se tice farbanja jaja i pored bezbroj predivnih varijanti koje postoje, meni su i dalje najlepsa crvena jaja. Bas kao crveno jaje koje je Marija Magdalena pruzila rimskom caru Tiberiju uz pozdrav: ”Hristos Vakrse!”. Crvena boja koja simbolizuje nevino prolivenu krv Hristovu na Golgoti, ali crvena boja koja simbolizuje i vaskrsenje Hristovo, jer ”da Isus nije vaskrsao, nasa vera ne bi imala smisla.”
Zdravi i zivi mi bili!

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral